Acties:
  • +4 Henk 'm!

  • dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:30
Die van mij doet ineens aan snelladen *O*
Aan een gewone paal nogwel _O-
https://tweakers.net/i/HLl6Gnx6-mRicRVgrwNqBOvUtZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQeJbYMHFPhgVPZAgjIVZlyo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door dixet op 24-12-2021 12:16 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-04 17:52
dixet schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:15:
Die van mij doet ineens aan snelladen *O*
Aan een gewone paal nogwel _O-
[Afbeelding]
Ik volg (graag :-) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-02 21:48
dixet schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:15:
Die van mij doet ineens aan snelladen *O*
Aan een gewone paal nogwel _O-
[Afbeelding]
Dat is nog eens een (app) upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-04 17:57
Oizo1981 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 02:00:
[...]

4. Thema wijzigen, kan op bestuurdersdisplay en middendisplay (beide zelfde thema): https://www.lynkco.com/nl...er_Display-1/topic:Themes
5. Ja, icoontjes even inhouden en je kunt knoppen wijzigen door ze naar het volgende scherm (rechts) te slepen en widgets verwijderen en toevoegen met het rode kruisje/plusje.
Ah kijk, bedankt! Zag het al staan maar dacht dat dit alleen voor een kleur schema was.

App vandaag ook goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • vurnen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05 15:21
dixet schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:15:
Die van mij doet ineens aan snelladen *O*
Aan een gewone paal nogwel _O-
[Afbeelding]
Zal wel 15 months zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-05 19:37
Mijn vrouw probeert een Lynk te lenen, maar krijgt de melding payment error. Hebben jullie die ook al gehad en wat was de oplossing bij jullie? Ik heb zelf ook een apart account gemaakt, en krijg dezelfde melding.

[ Voor 20% gewijzigd door Baassii op 24-12-2021 20:19 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-04 23:22

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb de auto ook, en nog niet echt problemen met de auto gehad die heel erg storend zijn.

Wat ik mij afvraag, deze auto is toch vrijwel gelijk aan de xc40 plug-in. Heeft die auto ook zoveel kleine vreemde storingen?

www.casarodriguillo.com


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:32
Ik begrijp dat mijn huisgenoot/echtgenote ook de auto mag besturen.
Mijn zus zal er ook 2 korte ritjes (15 km) per week mee maken.
Zou dat mogen verzekeringstechnisch?
Of moet ze ook lid worden?
Weet iemand hoe dit zit?
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:38:
Ik heb de auto ook, en nog niet echt problemen met de auto gehad die heel erg storend zijn.

Wat ik mij afvraag, deze auto is toch vrijwel gelijk aan de xc40 plug-in. Heeft die auto ook zoveel kleine vreemde storingen?
Het infotainment en software is niet van Volvo en daar zitten met name de problemen in. Je hoort weinig tot niets over het onderstel of de aandrijflijn. Overigens kunnen die onderdelen ook prima verschillen.

Vergelijk het met hoe de Skoda Enyaq en de Audi Q4 e-tron veel onderdelen delen maar ook genoeg verschillen. De Volkswagen ID.4 is ook met dezelfde basis en valt er precies tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-04 23:22

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Deveon schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:34:
[...]

Het infotainment en software is niet van Volvo en daar zitten met name de problemen in. Je hoort weinig tot niets over het onderstel of de aandrijflijn. Overigens kunnen die onderdelen ook prima verschillen.

Vergelijk het met hoe de Skoda Enyaq en de Audi Q4 e-tron veel onderdelen delen maar ook genoeg verschillen. De Volkswagen ID.4 is ook met dezelfde basis en valt er precies tussenin.
Ok, software is dus niet 80% Volvo. Dat had ik wel verwacht

www.casarodriguillo.com


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
https://tweakers.net/i/AhYpGV-M5v8oc4sOnrBNSEhpAWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0S2BfmyPFp6t04hKwr0ZzeB.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen dit gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 18:43
Ik zie het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:17
Baassii schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:12:
Mijn vrouw probeert een Lynk te lenen, maar krijgt de melding payment error. Hebben jullie die ook al gehad en wat was de oplossing bij jullie? Ik heb zelf ook een apart account gemaakt, en krijg dezelfde melding.
Opnieuw installeren van de app was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
Nordkapp schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:31:
Ik begrijp dat mijn huisgenoot/echtgenote ook de auto mag besturen.
Mijn zus zal er ook 2 korte ritjes (15 km) per week mee maken.
Zou dat mogen verzekeringstechnisch?
Of moet ze ook lid worden?
Weet iemand hoe dit zit?
Alvast dank.
Ik neem aan dat je zus niet op hetzelfde adres als jou woont. Dan moet ze inderdaad lid worden en kun je de auto aan haar verhuren. Eventueel voor €0. Je zus betaald dan wel nog servicekosten aan L&C (vooralsnog €0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-04 17:57
Bij mij ook niet..

Een paar vragen voor diegene die al wat langer rijden:

1. Verbruik: vaker hier besproken, maar wat is nu het meest efficiënte ? Ik heb hier ergens gelezen dat als de accu helemaal leeg is power mode efficiënter zou zijn. Vooralsnog is het verbruik bij mij hoger dan het zou moeten zijn (zit met 95km/h met lege accu in hybrid (B) op 10/11 op snelweg) nu moet ik wel zeggen dat deze gemiddeld op 4.5/5 zit op totale rit.

2. Bij een rit van laten we zeggen 200km en start met volle accu. Is eerst volledig op accu en dan hybride efficiënter dan bebouwde kom elektrisch en op snelweg hybride (mij lijkt laatste optie namelijk beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:16
Tebs schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:44:
[...]


Bij mij ook niet..

Een paar vragen voor diegene die al wat langer rijden:

1. Verbruik: vaker hier besproken, maar wat is nu het meest efficiënte ? Ik heb hier ergens gelezen dat als de accu helemaal leeg is power mode efficiënter zou zijn. Vooralsnog is het verbruik bij mij hoger dan het zou moeten zijn (zit met 95km/h met lege accu in hybrid (B) op 10/11 op snelweg) nu moet ik wel zeggen dat deze gemiddeld op 4.5/5 zit op totale rit.

2. Bij een rit van laten we zeggen 200km en start met volle accu. Is eerst volledig op accu en dan hybride efficiënter dan bebouwde kom elektrisch en op snelweg hybride (mij lijkt laatste optie namelijk beter).
Hoge snelwegverbruik is kort. De accu wordt weer een beetje opgeladen zodat de motor uit kan zodra je het gas los laat.
Wij rijden nu 4L/100km na 7k kilometer. Ik vind t prima. Auto staat altijd in hybride en wordt thuis opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-02 21:48
Tebs schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:44:
[...]


Bij mij ook niet..

Een paar vragen voor diegene die al wat langer rijden:

1. Verbruik: vaker hier besproken, maar wat is nu het meest efficiënte ? Ik heb hier ergens gelezen dat als de accu helemaal leeg is power mode efficiënter zou zijn. Vooralsnog is het verbruik bij mij hoger dan het zou moeten zijn (zit met 95km/h met lege accu in hybrid (B) op 10/11 op snelweg) nu moet ik wel zeggen dat deze gemiddeld op 4.5/5 zit op totale rit.

2. Bij een rit van laten we zeggen 200km en start met volle accu. Is eerst volledig op accu en dan hybride efficiënter dan bebouwde kom elektrisch en op snelweg hybride (mij lijkt laatste optie namelijk beter).
Ik denk dat de electromotor bij hogere snelheden (veel) minder efficiënt is dan de brandstof motor. Deze is immers ook veel minder krachtig en zal dus harder moeten werken. De weergegeven verbruiken kloppen van geen kant dus daar zou ik me niet teveel op focussen. Uiteindelijk denk ik dat je de verschillen nauwelijks meetbaar krijgt vanwege verschillend wegdek, weersomstandigheden, verkeer, rijgedrag etc etc etc… ook al omdat ze waarschijnlijk behoorlijk klein zijn. De verbruiken die je her en der te zien krijgt zijn ook absoluut niet representatief en zeer vertekend door dezelfde factoren als hierboven genoemd. Daarnaast maakt het nogal wat uit hoeveel je oplaad & voorverwarmd en die gegevens worden er nooit bijgegeven. Die van mij verbruikt namelijk het allerminste…..als die stilstaat (en niet aan de lader hangt) :P !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 00:05
Vanmiddag onze Thule (Atlantis, de grootste destijds) dakbox op de Thule Wingbar Edge dakdragers gezet.
Er blijft ong één cm ruimte tussen de GPS dakvin en de onderkant van de box over.
En de achterklep kan net helemaal open.https://tweakers.net/i/fGNkdGMoOHTw5jyLwE-KRqPOpJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToKhQ4ISN5f2dcQLHD4TYHoH.jpg?f=fotoalbum_large

Positie dakdragers: voorste zover mogelijk naar voren, achterste op 75cm h.o.h. dakbox wat verder naar voren, dan heb je voldoende hoogte om een verlaagde dakbox te monteren en kan de achterklep ook helemaal open.
(Zie mijn eerdere post over dit type dakdrager dat dus erg mooi past op de Lynk&Co 01)

[ Voor 13% gewijzigd door edsub op 26-12-2021 19:36 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 00:05
Baassii schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:12:
Mijn vrouw probeert een Lynk te lenen, maar krijgt de melding payment error. Hebben jullie die ook al gehad en wat was de oplossing bij jullie? Ik heb zelf ook een apart account gemaakt, en krijg dezelfde melding.
Lange tijd gehad. Lag uiteindelijk aan (instellingen bij Lynk&Co van) de auto.
CS bellen, probleem melden. Tweede lijn zal dan wat zaken "uit en weer aan" zetten en opgelost....
Zo ging t bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 17:49
Het beëindigen van een boeking werkt niet. App denkt dat auto op andere locatie staat dan dat daadwerkelijk het geval is. Customer support niet bereikbaar. Iemand een tip?


Mooie wagen maar slechte service en slechte app een software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-04 18:33
superfunki schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:17:
Het beëindigen van een boeking werkt niet. App denkt dat auto op andere locatie staat dan dat daadwerkelijk het geval is. Customer support niet bereikbaar. Iemand een tip?


Mooie wagen maar slechte service en slechte app een software
Tja de CS bellen wanneer deze bereikbaar is en dan een case laten aanmaken. Mijn auto heeft nog steeds een actieve boeking sinds 19 december en de case is nog steeds open, dus wel even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
superfunki schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:17:
Het beëindigen van een boeking werkt niet. App denkt dat auto op andere locatie staat dan dat daadwerkelijk het geval is. Customer support niet bereikbaar. Iemand een tip?


Mooie wagen maar slechte service en slechte app een software
Ik kon de boeking wel op een daadwerkelijk andere locatie beëindigen. Ik kreeg daar wel een melding van en dat dat mogelijk extra kosten zou opleveren maar boeking kon ik gewoon beëindigen. Je kunt de boeking trouwens wel alleen beëindigen als de auto op slot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 17:49
Oizo1981 schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:05:
[...]

Ik kon de boeking wel op een daadwerkelijk andere locatie beëindigen. Ik kreeg daar wel een melding van en dat dat mogelijk extra kosten zou opleveren maar boeking kon ik gewoon beëindigen. Je kunt de boeking trouwens wel alleen beëindigen als de auto op slot staat.
Ja ik zie die mogelijkheid ook, maar het werkt niet. Auto staat op exact dezelfde locatie als vertrek.

Kun je trouwens ergens zien hoeveel kilometers huurders hebben gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44
HurryUp schreef op donderdag 23 december 2021 @ 05:51:
[...]


Heb dit gisteren dus ook meegemaakt. Uiterst vervelend en dat is nog zacht uitgedrukt.
Heb je toevallig al meer informatie omtrent dit probleem? Heb je dit al gemeld bij Lynk & Co?
Ik heb dit probleem zojuist ook gehad. Uitermate irritant. Ik ga straks Lynk bellen want als dit structureel gaat voorkomen dan lever ik hem weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • pascalvanbaren
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02-2022
hjsanders1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:44:
[...]


Ik denk dat de electromotor bij hogere snelheden (veel) minder efficiënt is dan de brandstof motor. Deze is immers ook veel minder krachtig en zal dus harder moeten werken.
Dit is zeker zo. Zelfs in Pure mode zie ik de benzine motor bijspringen als ik vlotjes van 0 naar 80 moet accelereren bijvoorbeeld. Verbaas me er wel over want dacht dat Pure echt 100% elektrisch was, maar blijkbaar trekt die elektromotor het soms gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
superfunki schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:09:
[...]

Kun je trouwens ergens zien hoeveel kilometers huurders hebben gereden?
Nee, heb ik ook navraag over gedaan. L&C ziet dit wel maar ging dit niet openstellen voor gebruikers. Ik moest er maar op vertrouwen dat de berekening van de extra kilometers (boven de 1.250) klopte en dat de verhuurkilometers niet in rekening worden gebracht. Dat is dus erg lastig want als verhuurder zie je dus alleen het totaal aantal kilometers dat de auto gelopen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:44
edsub schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:18:
GEVONDEN: Juiste en aerodynamische dakdrager voor de Lynk&Co 01

De Thule Wingbar Edge 9585 (dat is de set met een M en een L stang).
Je zet deze vast mbv rubberomklede staalband OM de langsrails.
Weinig windgeruis, low fit en citycrash tested....

Misschien niet t goedkoopste, maar past erg mooi.
Ik was niet zeker van de maat, dus heb ik de gekocht bij een zaak-met-service (Paddock One in Elst).

Hij had in alu alleen de set met twee L stangen op voorraad, maar deze stangen blijk je prima te kunnen inkorten (1 schroefje eruit, voet eraf, alu afkorten en omgekeerd weer in elkaar zetten). Hebben ze voor mij gedaan in Elst.
Als je dus een L + L set (nr 9583) op marktplaats ziet zou je dit dus ook zelf kunnen doen, scheelt maar zo bijna de helft....

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]


Let op:het gaat dus om de Wingbar Edge in de 958X serie, niet die uit de 959X serie!!
Mijn setje (via marktplaats weten te bemachtigen) vandaag binnengekregen. Heb ook 2 L stangen. Voor past, achter niet. Torx schroef eruit gedraaid, voet eraf gehaald en 4,5cm ingekort. Nu past ie prima. Voor de DHZ-ers een koud kunstje (10 min werk).
Heb hem uiteindelijk met de afkortzaag gezaagd.

https://tweakers.net/i/rTn1IPhssiVzlH5Gbo2UJV3Yq6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY3m70QqeSFjpqcx6D4GiFpc.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/XS5KyxJjY0gy9r_nwU3W58_NsO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRuKltkbwpEILeKhD0CE21JE.jpg?f=fotoalbum_large

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:30
Oizo1981 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:13:
[...]


Nee, heb ik ook navraag over gedaan. L&C ziet dit wel maar ging dit niet openstellen voor gebruikers. Ik moest er maar op vertrouwen dat de berekening van de extra kilometers (boven de 1.250) klopte en dat de verhuurkilometers niet in rekening worden gebracht. Dat is dus erg lastig want als verhuurder zie je dus alleen het totaal aantal kilometers dat de auto gelopen heeft.
Het is een beetje op z'n elf-en-dertigs, maar je kan voor de verhuur een screenshot maken van de auto info in de app. En na inleveren weer. Dan heb je in ieder geval een administratie van de kilometerstanden voor en na verhuur. Vertrouwen dat Lynk&co het wel goed zal berekenen gaat me wat ver met hun staat van dienst op administratief gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:43
pascalvanbaren schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:58:
[...]


Dit is zeker zo. Zelfs in Pure mode zie ik de benzine motor bijspringen als ik vlotjes van 0 naar 80 moet accelereren bijvoorbeeld. Verbaas me er wel over want dacht dat Pure echt 100% elektrisch was, maar blijkbaar trekt die elektromotor het soms gewoon niet.
Als je pedaal volop (of ver genoeg) intrapt zal ook in Pure mode de benzinemotor bijspringen, omdat hij er dan vanuit gaat dat je het extra vermogen nodig hebt.

Vervolgens duurt het even voordat hij weer terugschakelt naar volledig elektrisch is mijn ervaring, het zelf direct heen- en weer verwisselen van drive modes heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:43
Een beetje long overdue, maar ik zou nog een update plaatsen. Gezien het al zo'n 20 pagina's geleden is, eerst (weer) wat backstory.

Vóór het in ontvangst nemen van de Lynk, tijdelijk een elektrische auto gereden (Peugeot iOn) en die altijd via de granny opgeladen zonder problemen aan een geaard stopcontact. Na ophalen van de Lynk bleek de 01 niet thuis te kunnen laden via de bijgeleverde granny-kabel, dus ik dacht natuurlijk dat het aan de granny-kabel lag, want ja.. vorige granny-kabel met vorige auto deed het wel.. De Lynk nog even getest aan een publieke laadpaal en deze sloeg wel aan. Dus ik bellen met klantenservice voor hulp. Afspraak gemaakt bij dichtsbijzijnde Volvo dealer, voor de zekerheid ook zelf die Volvo dealer gebeld óf de afspraak ook echt was gemaakt en alles goed en wel. Tot zover mijn laatste post.

Nu naar het vervolg..
Ik langs de Volvo dealer, doet de granny kabel het daar wel gewoon. Achteraf had ik dus geaarde stopcontacten zonder een aangesloten aarde-draad.. Bedankt, aannemer. Dit had ik nooit verwacht, gezien de iOn met de granny-kabel gewoon wel oplaadde.. Blijkbaar was die niet afhankelijk van een aarde-draad, achteraf ook best gevaarlijk mijn inziens.. De aarde-draad zelf aangesloten aan het stopcontact en de Lynk laadt uiteraard nu via granny-kabel prima op. Waar ik me wel over verbaasd heb is dat de medewerker van de Volvo dealer aangaf dat hij direct Lynk & Co zou terugbellen om te laten weten hoe en wat, gezien klantenservice van Lynk & Co mij een vervangende laadkabel had beloofd.

Ik ben echter tot op heden niet meer gebeld door klantenservice. Ik ga zelf ook niet bellen, omdat het uiteraard niet meer nodig is vanuit mijn kant. Wel benieuwd of ze nog een keer gaan bellen over deze case (die overigens nog wel actief is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:32
Gisteravond mijn auto besteld.
Een zwarte met trekhaak.
Ben benieuwd wanneer hij komt.
Heb voor de zekerheid afhalen in Diemen gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • G.S.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb gisteravond ook mijn auto besteld alleen dan een blauwe met trekhaak.
Ook afhalen in Diemen gekozen. Hieronder de datums voor de mensen die het interessant vinden:
  • 3-12 aangemeld op de website
  • 4-12 mail ontvangen om mijn profiel aan te vullen
  • 16-12 gebeld om te vragen wanneer ik de bestel e-mail zou krijgen, zou nog 2 weken duren
  • 27-12 e-mail om te bestellen ontvangen en bestelling geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • A_Biertje
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-05 21:32
Hallo allemaal, hierbij even een update van het inleveren van de L&C. Op 17-11 is de auto thuis opgehaald. Bij het ophalen werd de auto niet nagelopen en hoefde ik niets te ondertekenen? Tot nu toe helemaal niets meer vernomen van L&C. Ook geen innamerapport, eindafrekening, etc. helemaal niets. Tussentijds heb ik zelf 2x gebeld, gemaild maar ondanks toezegging dat ik word teruggebeld niets meer gehoord! Het blijft trekken aan een dood paard. Het enige wat wel doorgaat zijn de afschrijvingen. Ondanks dat ik de auto op tijd heb ingeleverd blijven de M2M kosten á € 540,00 gewoon afgeschreven worden. Als ik volgende week nog niets heb vernomen van L&C dan laat ik via de creditcard maatschappij L&C blokkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:20
wildcheese schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
[...]


Als het geluid zacht is, is de oplossing bij mij om via Google maps de dame te laten spreken (kan via instellingen - play test sound. Dan herstelt het volume zich.

Bij de andere verbindingsproblemen - een kabeltje helpt dan ook :)
Goeie tip! Nu weer normaal geluid via Spotify, rijdt stuk fijner zo 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:32
Weet iemand of het rittenlogboek goed werkt?
En kan je dat dan gebruiken als kilometertegristratie tbv vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
Nordkapp schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:31:
Weet iemand of het rittenlogboek goed werkt?
En kan je dat dan gebruiken als kilometertegristratie tbv vergoeding?
Werkt vooralsnog helemaal NIET. Optie is uitgezet door lynk & co. Medio 2021 heeft het even gewerkt maar was het nooit volledig en niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03 17:08
Goedemiddag Lynkrijders,

Ik ga 25 februari op wintersport. Graag wil ik dit met de Lynk doen. Alleen vind ik €450,- voor winterbanden voor deze korte periode te gortig. Het zou top zijn wanneer ik mijn auto voor deze periode 24/2 tot en met 6/3 met iemand kan ruilen.

Nu heb ik met Lynk gebeld, met de vraag hoe dit het beste geregeld kan worden. Deze vraag was helemaal nieuw. Resumé: per januari 2022 komen er administratiekosten om de hoek kijken van €21,10 per dag, is het aantal kilometers nog niets extra belast. Het eigen risico gaat wel van €500,- naar €1000,-. Hierop heb ik aangegeven dat ik dit als rijden van een Lynk heel vreemd vind. Als je geen Lynk rijdt, snap ik bovenstaande bedragen. Als member en rijder totaal niet. Hoezo gaat mijn eigen risico ineens naar €1000,- en moet ik die administratiekosten betalen. (wacht trouwens nog steeds op antwoorden eigen risico icm creditcard). Ze willen die mobiliteit. Dan is dit niet echt flexibel mobiel… Het wordt in ieder geval neergelegd bij de juiste afdeling…

Even terug… is er iemand met winterbanden in of in de buurt van Breda, die een autoruil in deze periode ziet zitten? Over bovenstaande krijg ik op korte termijn meer te horen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • cennaciri
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05 17:37
Beste mede Lynkers,

Ik merk dat bij het inparkeren de parkeersensoren voren niet werken. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • pascalvanbaren
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik heb sindskort beschikking over een laadpaal aan huis en kan nu in principe de Lynk gedurende lange periode aan de paal hebben hangen op 100% batterij. Ik heb wel eens gelezen dat je elektrische auto's nooit lang op 0% of 100% moet hebben echter. Weet iemand of dit voor de link ook geldt, en wat zijn jullie tactieken qua laden aan huis?

Ik vind die voorverwarmd modus wel erg handig, en dat kan volgens mij alleen als hij aan het stroom hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
cennaciri schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:32:
Beste mede Lynkers,

Ik merk dat bij het inparkeren de parkeersensoren voren niet werken. Hebben jullie daar ook last van?
Nee, maar ze gaan wel pas vrij laat “aan”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
pascalvanbaren schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:53:
Ik heb wel eens gelezen dat je elektrische auto's nooit lang op 0% of 100% moet hebben echter. Weet iemand of dit voor de link ook geldt, en wat zijn jullie tactieken qua laden aan huis?
Volgens mij hoef je hier geen rekening mee te houden bij dagdagelijks opladen en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 17:49
MaartenBreda schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:36:
Goedemiddag Lynkrijders,

Ik ga 25 februari op wintersport. Graag wil ik dit met de Lynk doen. Alleen vind ik €450,- voor winterbanden voor deze korte periode te gortig. Het zou top zijn wanneer ik mijn auto voor deze periode 24/2 tot en met 6/3 met iemand kan ruilen.

Nu heb ik met Lynk gebeld, met de vraag hoe dit het beste geregeld kan worden. Deze vraag was helemaal nieuw. Resumé: per januari 2022 komen er administratiekosten om de hoek kijken van €21,10 per dag, is het aantal kilometers nog niets extra belast. Het eigen risico gaat wel van €500,- naar €1000,-. Hierop heb ik aangegeven dat ik dit als rijden van een Lynk heel vreemd vind. Als je geen Lynk rijdt, snap ik bovenstaande bedragen. Als member en rijder totaal niet. Hoezo gaat mijn eigen risico ineens naar €1000,- en moet ik die administratiekosten betalen. (wacht trouwens nog steeds op antwoorden eigen risico icm creditcard). Ze willen die mobiliteit. Dan is dit niet echt flexibel mobiel… Het wordt in ieder geval neergelegd bij de juiste afdeling…

Even terug… is er iemand met winterbanden in of in de buurt van Breda, die een autoruil in deze periode ziet zitten? Over bovenstaande krijg ik op korte termijn meer te horen…
Administratie kosten voor een huurder bedoel je? Ik heb juist een mail gekregen dat die voorlopig nog niet gaat gebeuren, lijkt me dan sterk dat dit per volgende week het geval is

Welk eigen risico? Voor huurder? Dacht dat dit nu al duizend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03 17:08
superfunki schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:26:
[...]


Administratie kosten voor een huurder bedoel je? Ik heb juist een mail gekregen dat die voorlopig nog niet gaat gebeuren, lijkt me dan sterk dat dit per volgende week het geval is

Welk eigen risico? Voor huurder? Dacht dat dit nu al duizend is
Het gevoel dat het nu allemaal omslachtig gaat is jammer en vreemd, zeker omdat Lynk hoog van de toren blaast met het lenen van de auto’s. Als member en rijder van een Lynk zou je verwachten dat dit eenvoudig gehele zou zijn. Ik ruil de mijne met iemand die een Lynk heeft met winterbanden. Even de wissel verzekeringstechnisch in orde maken en betaal een onkostenvergoeding voor het gebruik van de winterbanden en klaar is Kees. Toch gek dat ik administratiekosten zou moeten betalen en dat je eigen risico van 500,- naar 1000,- gaat..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03 03:41
Hallo allemaal,

Gisteren was ik eindelijk aan de beurt, ik mocht mijn Lynk ook ophalen, hageltje nieuw met 6 kilometer. Wat was het er druk zeg! De ene na de andere.
De eerste problemen deden zich eigenlijk al gelijk voor. Er zat een flinke kras op het linker spatscherm voor en er zitten spikkels in de lak ( soort bubbles of iets dergelijks? en in het raam. Andere Lynk's hadden dit niet. Werd niet moeilijk over gedaan, schade werd gemaild en het probleem met de lak was '' natuurlijk'' geen schade maar een fabricage fout dus ook dat was geen probleem volgens de overduidelijk Amsterdams pratende dame ( ik denk een locatiemanager of iets dergelijks aangezien zij aangaf de verantwoordelijkheid te hebben).

Nu loop ik tegen het volgende aan:

* Ik kan de Lynk niet delen, de locatie staat vast of iets dergelijks ( in Diemen, ophaallocatie). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag al wel wat verhalen voorbij komen dat ik niet de enige was. Moet ik echt gaan bellen met Lynk? Kan het niet anders?

* Ik zie de Lynk wel in de app maar kan er eigenlijk niks mee ( naar links swipen). Het enige wat ik kan zien is of de auto op slot is maar ook die informatie lijkt niet helemaal te kloppen. Ik kan dus niet de auto voorverwarmen of actieradius zien ( ja, de auto is aangesloten op de laadpaal). Ik krijg wel de foutmelding '' no bluetooth connection''. Ik kan mij niet voorstellen dat ik naast de auto moet staan om vervolgens via de app mijn actieradius in te zien of de auto voor te verwarmen, dat kan vast anders. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, op nieuw aangemeld etc maar er gebeurd niet veel. Zou dit te maken kunnen hebben dat de auto ( volgens de app) nog in Diemen staat? Bij mijn auto zie ik alleen een getekende afbeelding van de auto met daaronder het kenteken ( naar rechts). Verder geen info.

* Is er iemand die zich ook dood irriteert aan het heliumstemmetje van Frank? Die heb ik na 2 bochten al uitgezet.

Nu klink ik nogal negatief maar ben verder erg positief over de auto, voor zover.

Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande problemen en eventueel een oplossing heeft? Vanzelfsprekend heb ik de zoekfunctie geprobeerd op dit forum maar kwam niet veel verder.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03 17:08
TissueAndLube schreef op woensdag 29 december 2021 @ 04:28:
Hallo allemaal,

Gisteren was ik eindelijk aan de beurt, ik mocht mijn Lynk ook ophalen, hageltje nieuw met 6 kilometer. Wat was het er druk zeg! De ene na de andere.
De eerste problemen deden zich eigenlijk al gelijk voor. Er zat een flinke kras op het linker spatscherm voor en er zitten spikkels in de lak ( soort bubbles of iets dergelijks? en in het raam. Andere Lynk's hadden dit niet. Werd niet moeilijk over gedaan, schade werd gemaild en het probleem met de lak was '' natuurlijk'' geen schade maar een fabricage fout dus ook dat was geen probleem volgens de overduidelijk Amsterdams pratende dame ( ik denk een locatiemanager of iets dergelijks aangezien zij aangaf de verantwoordelijkheid te hebben).

Nu loop ik tegen het volgende aan:

* Ik kan de Lynk niet delen, de locatie staat vast of iets dergelijks ( in Diemen, ophaallocatie). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag al wel wat verhalen voorbij komen dat ik niet de enige was. Moet ik echt gaan bellen met Lynk? Kan het niet anders?

* Ik zie de Lynk wel in de app maar kan er eigenlijk niks mee ( naar links swipen). Het enige wat ik kan zien is of de auto op slot is maar ook die informatie lijkt niet helemaal te kloppen. Ik kan dus niet de auto voorverwarmen of actieradius zien ( ja, de auto is aangesloten op de laadpaal). Ik krijg wel de foutmelding '' no bluetooth connection''. Ik kan mij niet voorstellen dat ik naast de auto moet staan om vervolgens via de app mijn actieradius in te zien of de auto voor te verwarmen, dat kan vast anders. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, op nieuw aangemeld etc maar er gebeurd niet veel. Zou dit te maken kunnen hebben dat de auto ( volgens de app) nog in Diemen staat? Bij mijn auto zie ik alleen een getekende afbeelding van de auto met daaronder het kenteken ( naar rechts). Verder geen info.

* Is er iemand die zich ook dood irriteert aan het heliumstemmetje van Frank? Die heb ik na 2 bochten al uitgezet.

Nu klink ik nogal negatief maar ben verder erg positief over de auto, voor zover.

Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande problemen en eventueel een oplossing heeft? Vanzelfsprekend heb ik de zoekfunctie geprobeerd op dit forum maar kwam niet veel verder.

Bedankt alvast!
Behalve de schade (sterkte daarmee…vreemd dat ze je de auto dan überhaupt op laten halen. Zou een klacht wegleggen) allemaal herkenbaar.

Frank krijgt binnenkort een zwaardere stem en er komt een vrouw bij. Ik gebruik Apple CarPlay, dus Siri, werkt perfect.

Je auto heb je net, het kan zijn dat het een dag duurt voordat de app werkt. Bij mij echter (heb de auto nu drie weken) is de app nog altijd in de status zoals jij beschrijft. Heb twee dagen nadat de app nog steeds niet werkte gebeld en screenshots gestuurd (zie eerdere post hier op het forum) Na een week te horen gekregen dat er een hardwarefout is en dat er vanuit Zweden is aangegeven dat de auto teruggeroepen moet worden. Op 4-1 wordt de auto door Volvo Bluekens Breda opgehaald en later op de dag (hopelijk gemaakt dus met functionerende app) teruggebracht. Tip: wacht even een extra dag af en ga vervolgens bellen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03 03:41
MaartenBreda schreef op woensdag 29 december 2021 @ 05:32:
[...]


Behalve de schade (sterkte daarmee…vreemd dat ze je de auto dan überhaupt op laten halen. Zou een klacht wegleggen) allemaal herkenbaar.

Frank krijgt binnenkort een zwaardere stem en er komt een vrouw bij. Ik gebruik Apple CarPlay, dus Siri, werkt perfect.

Je auto heb je net, het kan zijn dat het een dag duurt voordat de app werkt. Bij mij echter (heb de auto nu drie weken) is de app nog altijd in de status zoals jij beschrijft. Heb twee dagen nadat de app nog steeds niet werkte gebeld en screenshots gestuurd (zie eerdere post hier op het forum) Na een week te horen gekregen dat er een hardwarefout is en dat er vanuit Zweden is aangegeven dat de auto teruggeroepen moet worden. Op 4-1 wordt de auto door Volvo Bluekens Breda opgehaald en later op de dag (hopelijk gemaakt dus met functionerende app) teruggebracht. Tip: wacht even een extra dag af en ga vervolgens bellen.

Succes!
Ik wacht het nog even af, bedankt voor je reactie! Hopelijk is het geen hardware issue in mijn geval. Ik zal proberen een foto te maken bij daglicht, het is geen ramp en staat genoteerd in het document dat ondertekend moest worden bij aflevering, ik ben wat makkelijk wellicht maar het zal wel goed komen. Een vriend die mee was kwam de schade tegen tijdens het controle rondje. Ik zal ook proberen een foto te maken van het probleem met de lak / de spikkels die op de ramen zitten. Volgens de vriend die mee was die vroeger een beetje bijkluste bij garages leek het erop dat er luchtbellen onder zaten ( geen idee, heb er geen verstand van). Gek genoeg zitten de spikkels ook op de ramen, in / op het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03 03:41
MaartenBreda schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:36:
Goedemiddag Lynkrijders,

per januari 2022 komen er administratiekosten om de hoek kijken van €21,10 per dag, is het aantal kilometers nog niets extra belast.
Ik heb even zitten hakken in je post maar... Ik ga er even vanuit dat jij doelt op de servicekosten die op dit moment op nul staat. Gisteren werd mij verteld dat dit 7 euro per dag zou zijn. 21 euro lijkt mij ook echt veel trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01 18:27
Beste allemaal,

Ik heb 2 dagen geleden "mijn" auto besteld (zwarte zonder trekhaak). Dat kon (al) binnen een week na aanmelding als member. Benieuwd naar de levertijd (zou 3 tot 5 weken zijn)..

Overigens vreemd dat ze zulk soort auto's niet op all weather banden zetten, dat lijkt me voor alle partijen beter en praktischer (je hebt tegenwoordig erg goede all weather banden).

Ik lees dat jullie het hebben (klagen) over de administratie kosten, is dat eenmalig? Of is dat bij het "delen" van de auto?

Ik heb niet de intentie om mijn auto voor anderen beschikbaar te stellen, maar ik zou hem wel met mijn buren (schoonouders) willen delen, Maar als ik het goed begrepen heb, kan je de auto alleen delen als je op hetzelfde adres woont. Dat zou dus in dit geval dan niet kunnen. Is dit op een "slimme" manier te omzeilen? Bijv hoe kan ik aangeven dat mijn schoonouders (stiekem) wel op hetzelfde adres wonen ipv 1 deur verder?

Ik ben erg benieuwd naar de auto. Ik heb lang niet alle 182 forum pagina's gelezen, maar als ik het kort samenvat, is de auto anzich prima (erg goed), maar is de software nog verre van optimaal. Ik hoop, voor mij, dat dit in de auto minder een probleem zal zijn. Heb je bijvoorbeeld wel een fysieke sleutel? Of kun je de deur alleen maar met je mobiel openen? Werken de verschillende profielen wel goed (dus dat de stoel en spiegel instellingen voor mij en mijn vriendin zich "aanpast" aan degene die de auto gebruikt/instapt)?

Ik heb nog wel 1 vraag aan de gebruikers; waarom zou je "Frank" verkiezen boven Andriod Auto (of Apple Carplay)? Wat zijn de verschillen/ voor- en nadelen tussen deze 2?

Bedankt voor jullie reactie alvast. Ik ga het forum elke dag nauwlettend in de gaten houden. En zal, zodra de auto binnen is, ook mijn ervaringen met jullie delen.

Nu hopen dat ie snel komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:45
Ook hier een geintreseeerde in de Lynk & Co.

Had al her en der de "horror" verhalen gehoord en gelezen over de service, slechte app en dat de basis van het concept niet op orde is.
Toch is het een interessante deal voor mij te meer omdat ik mijn hoofddoel niet het "uitlenen" is.

Al ben ga ik wel nog even uitzoeken of als mijn vriendin (ZZP) mijn auto zou huren, dit voor haar een interessante optie zou zijn. Want op het eerste gezicht zou ze de totale kosten van huur mogen aftrekken, als ze het gebruikt voor zakelijke ritten.

Vraag mij wel af hoe dat dan werkt met de kilometers. Je mag er zelf 1250 per maand rijden en alles meer kost 0,15 cent per kilometer extra toch? Hoe werkt dat dan met kilometers die zij in dat geval rijdt?
Als laatste begrijp ik dat je zelf een huur bedrag mag bepalen toch? Welke kosten komen daar nog meer bij, voor de huurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 15:19
HurryUp schreef op donderdag 23 december 2021 @ 05:51:
[...]


Heb dit gisteren dus ook meegemaakt. Uiterst vervelend en dat is nog zacht uitgedrukt.
Heb je toevallig al meer informatie omtrent dit probleem? Heb je dit al gemeld bij Lynk & Co?
Ik heb geen nieuwe informatie. Uiteraard gemeld bij L&C. Ik moedig iedereen aan die hetzelfde probleem heeft om het ook te melden. Hoe meer deze klacht naar voren komt hoe meer ze geneigd zullen zijn er iets aan te doen.

Ik heb overigens wel een keer iemand horen zeggen dat hij het soms kon oplossen door de rem erg diep in te drukken, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen testen.

PSN: ButsMG


Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
GroeneThee schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:14:
Vraag mij wel af hoe dat dan werkt met de kilometers. Je mag er zelf 1250 per maand rijden en alles meer kost 0,15 cent per kilometer extra toch? Hoe werkt dat dan met kilometers die zij in dat geval rijdt?
Als laatste begrijp ik dat je zelf een huur bedrag mag bepalen toch? Welke kosten komen daar nog meer bij, voor de huurder?
Kilometers van je vriendin als huurder tellen dan niet mee. Kilometers worden niet in rekening gebracht aan de huurder. Vooralsnog alleen het uur/dagtarief dat je zelf bepaalt. Daarnaast op termijn een servicefee van L&C maar hoe hoog die is en per uur/dag/km is nog niet bekend.
Benzineverbruik wordt verrekend tegen €1,80/liter. Elektrisch verbruik wordt niet verrekend. Let wel op: als je vriendin huurt is zij ook de enige die erin mag rijden en jijzelf dus niet even tussendoor bijvoorbeeld. Plus “eigen risico” voor je vriendin is dan €1.000. Ook moet je vriendin iedere keer aan het begin en einde van de huur 5 foto’s van de auto maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Oizo1981 op 29-12-2021 11:47 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:45
Oizo1981 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:45:
[...]


Kilometers van je vriendin als huurder tellen dan niet mee. Kilometers worden niet in rekening gebracht aan de huurder. Vooralsnog alleen het uur/dagtarief dat je zelf bepaalt. Daarnaast op termijn een servicefee van L&C maar hoe hoog die is en per uur/dag/km is nog niet bekend.
Benzineverbruik wordt verrekend tegen €1,80/liter. Elektrisch verbruik wordt niet verrekend.
Ah dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 19:50
Fibrenl schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:07:
[...]


Het trage opstarten ben je dan ingelogd in je profiel? Ik heb de laatste keer een software update gehad. Alle instellingen waren weg. Toen zonder profiel alle instellingen terug gezet en alles werkt perfect ook veel sneller met opstarten. Profiel is denk ik alleen maar handig als je twee sleutels gebruikt.
Werkt de software update OTA en zo ja, hoe weet je of er een update beschikbaar is? (Ik krijg altijd een melding: oei, er is iets fout gegaan o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
Hollanda schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:22:
[...]


Werkt de software update OTA en zo ja, hoe weet je of er een update beschikbaar is? (Ik krijg altijd een melding: oei, er is iets fout gegaan o.i.d.).
Nee, OTA werkt nog niet. Moet de auto voor naar de garage. En softwareversie is nergens terug te zien 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 29-12-2021 12:46 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 13:14
Hardred schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:08:
Het viel mij trouwens vandaag op dat ik last heb van een soort metaalachtig/krakend geluid, voorin bij de wielen, tijdens het sturen op lage snelheid/inparkeren. Iemand hier ervaring mee toevallig? Las hier en daar iets over evt rubbertjes die ergens voorin niet goed meer waren maar lijkt me erg slecht, gezien ik de auto pas sinds vorige week woensdag heb...
Hierbij even een late update vanuit mij:
Auto is die week op vrijdag opgehaald, 's avonds weer netjes teruggebracht na een tripje naar de lokale volvo dealer. Bleek iets verbogen te zijn nabij de stuurkolom, op de brug de onderplaat eraf gehaald en iets vervangen. Raar dat dit kan, auto was amper een week oud en toen nog amper 600km op de teller, heb er niet bepaald mee lopen raggen. Maargoed, netjes opgelost dus :)
Verder nogsteeds een top auto en ook zelf al even een blackvue setje geinstalleerd met parkingmode aangezien de camera in de auto (nog) niet hiervoor gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 19:50
Foto van de Blackvue geïnstalleerd incl aansluiting stroom?

Bij mij werken de mobiele diensten niet, ik wordt teruggebeld door de technische afdeling en krijg waarschijnlijk een SW update bij de garage. OTA komt binnenkort werd er gezegd.

Gisteren aantal uur op pad en de 4G gedeeld met de passagiers. Na enige tijd werd de verbinding geknepen. Er zit een limiet op van 5GB per dag en is daarna langzaam volgens de helpdesk. Spotify via de auto is dan ook langzaam (hapert).
cyberdj schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:13:
[...]


Mijn setje (via marktplaats weten te bemachtigen) vandaag binnengekregen. Heb ook 2 L stangen. Voor past, achter niet. Torx schroef eruit gedraaid, voet eraf gehaald en 4,5cm ingekort. Nu past ie prima. Voor de DHZ-ers een koud kunstje (10 min werk).
Heb hem uiteindelijk met de afkortzaag gezaagd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had reeds een M/S set en heb een L/L set via marktplaats bemachtigd. Ik heb nu dus een S en L over ter overname 😉

[ Voor 131% gewijzigd door Hollanda op 29-12-2021 18:13 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Vandaag voor het eerst de auto verhuurd. Om 9:30 zou de auto opgehaald worden. Zelf was ik niet thuis, waar de auto stond. De huurder had hem gereserveerd tot 15:00. Blijkbaar is het niet gelukt, de 01 is een half uur later al weer ingeleverd (reservering beëindigd) met 0 km extra op de klok. Bij thuiskomst staat de auto dan ook precies zoals ik hem had achtergelaten.
Super lullig natuurlijk voor degenen die hem had willen gebruiken/testen. Nu ben ik wel benieuwd hoe dat verder gaat qua afhandeling. Ik heb bewust ander vervoer gekozen en in mijn beleving dus ook recht op de vergoeding/huurprijs. Toch lijkt het niet logisch dat de huurder gaat betalen voor een mislukte huur poging. (even los van het feit dat het natuurlijk al van zijn CC is afgeschreven)
Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44
ButsMG schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:22:
[...]


Ik heb geen nieuwe informatie. Uiteraard gemeld bij L&C. Ik moedig iedereen aan die hetzelfde probleem heeft om het ook te melden. Hoe meer deze klacht naar voren komt hoe meer ze geneigd zullen zijn er iets aan te doen.

Ik heb overigens wel een keer iemand horen zeggen dat hij het soms kon oplossen door de rem erg diep in te drukken, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen testen.
Ik ga het onthouden mocht het weer eens voorkomen. Ik heb contact gehad met Lynk en ze hebben een case gemaakt... Mij is toegezegd dat er contact wordt opgenomen voor de verdere afhandeling, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44
IwanvA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:14:
Vandaag voor het eerst de auto verhuurd. Om 9:30 zou de auto opgehaald worden. Zelf was ik niet thuis, waar de auto stond. De huurder had hem gereserveerd tot 15:00. Blijkbaar is het niet gelukt, de 01 is een half uur later al weer ingeleverd (reservering beëindigd) met 0 km extra op de klok. Bij thuiskomst staat de auto dan ook precies zoals ik hem had achtergelaten.
Super lullig natuurlijk voor degenen die hem had willen gebruiken/testen. Nu ben ik wel benieuwd hoe dat verder gaat qua afhandeling. Ik heb bewust ander vervoer gekozen en in mijn beleving dus ook recht op de vergoeding/huurprijs. Toch lijkt het niet logisch dat de huurder gaat betalen voor een mislukte huur poging. (even los van het feit dat het natuurlijk al van zijn CC is afgeschreven)
Iemand dit al eens meegemaakt?
Ik heb dit als huurder meegemaakt. Ik kreeg geen verbinding met de auto via de telefoon. Waarschijnlijk een probleem met de digitale sleutel. Ik heb contact gehad met de helpdesk, er is een case gemaakt. Het bedrag is afgeschreven en verder heb ik er nog niets van gehoord. Dit was begin november.

[ Voor 1% gewijzigd door About2Break op 29-12-2021 21:00 . Reden: Datum huur toegevoegd. ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 13:14
Hollanda schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:54:
Foto van de Blackvue geïnstalleerd incl aansluiting stroom?
Zal morgen even wat foto's maken van de aansluiting. Ik heb het gedaan met een blackvue 590x 2ch en een cellink neo 5 batterypack(ivm het niet willen klooien met de zekeringskast, schijnt nogal een gedoe te zijn met plug-in hybrids)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-02 21:48
IwanvA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:14:
Vandaag voor het eerst de auto verhuurd. Om 9:30 zou de auto opgehaald worden. Zelf was ik niet thuis, waar de auto stond. De huurder had hem gereserveerd tot 15:00. Blijkbaar is het niet gelukt, de 01 is een half uur later al weer ingeleverd (reservering beëindigd) met 0 km extra op de klok. Bij thuiskomst staat de auto dan ook precies zoals ik hem had achtergelaten.
Super lullig natuurlijk voor degenen die hem had willen gebruiken/testen. Nu ben ik wel benieuwd hoe dat verder gaat qua afhandeling. Ik heb bewust ander vervoer gekozen en in mijn beleving dus ook recht op de vergoeding/huurprijs. Toch lijkt het niet logisch dat de huurder gaat betalen voor een mislukte huur poging. (even los van het feit dat het natuurlijk al van zijn CC is afgeschreven)
Iemand dit al eens meegemaakt?
L&C geeft mij 5 euro per mislukte huurpoging (poehpoeh) maar zoals je waarschijnlijk hierboven al hebt kunnen lezen werkt (ver)huren voor geen meter, ligt de app er om de haverklap uit (zie dan je auto maar eens terug te krijgen) en handelt L&C bij (betaling)problemen zoals gebruikelijk.....niet of nauwelijks. Ik heb als huurder nog een betaling tegoed (ook mislukt) en als verhuurder ook. Bellen, mailen, wachten etc.....niets heeft tot heden geholpen. Het kost me teveel tijd en het gaat om te kleine bedragen om er nog (veel) tijd in te steken en ik vrees dat het voor velen geldt (dus L&C heeft er niet zoveel last van). Ondertussen is wel een tweede obligaat berichtje in de app gekomen als halfslachtig, veel te laat en zonder concrete oplossingen excuus. Binnenkort maar eens een andere route want de auto zelf is bij meer gebruik (natuurlijk) ook steeds vreemder aan het doen;
- CarPlay blijft hangen in het dashboard maar doet het in het centrale scherm wel gewoon. Auto uitzetten hielp eerst niet en later (langer?) wel
- Auto gaat steeds vaker spontaan op benzine rijden en wil dan (zonder stoppen) niet meer op electra rijden. Wederom stil/uitzetten en daarna gewoon weer wel
- Achteruitrij camera blijft regelmatig hangen op het scherm. Weer stilzetten en R inschakelen en weer terug
- Wissers doen van alles behalve reageren op de hoeveelheid regen (meestal)
- Deuren vriezen erg gemakkelijk vast (nieuwigheid?)
- Verwarming werkt wisselend zeker op korte/koude ritten behoorlijk matig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Hardred schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:27:
[...]

Zal morgen even wat foto's maken van de aansluiting. Ik heb het gedaan met een blackvue 590x 2ch en een cellink neo 5 batterypack(ivm het niet willen klooien met de zekeringskast, schijnt nogal een gedoe te zijn met plug-in hybrids)
Ik ben geïnteresseerd, en wil ook graag een dashcam ivm schades en eigen risico's.
Dus maak er een mooie gedetailleerde foto's met uitleg als je wilt, wordt zeer zeker geapprecieerd😉👍

  • TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03 03:41
Ik heb destijds mijn dashcam laten inbouwen ( in mijn Seat) bij een bedrijf dat werd aangeraden via BlackVue. Volgens mij heb ik er 60 of 80 euro voor betaald en waren ze ongeveer een uurtje bezig ( 2 channel). Alles was netjes weggewerkt etc.

https://blackvue-nederlan...kvue-dashcam-installatie/

Ik zie dat het nu op '' out of stock'' staat maar als je een beetje op google zoekt kom je genoeg tegen zoals deze: https://www.dashcamshop.nl/inbouwservice/ . Daar vraagt het bedrijf180 euro wat ik bij lange na niet heb betaald, even goed zoeken dus!

  • IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
hjsanders1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:46:
[...]


L&C geeft mij 5 euro per mislukte huurpoging (poehpoeh) maar zoals je waarschijnlijk hierboven al hebt kunnen lezen werkt (ver)huren voor geen meter, ligt de app er om de haverklap uit (zie dan je auto maar eens terug te krijgen) en handelt L&C bij (betaling)problemen zoals gebruikelijk.....niet of nauwelijks. Ik heb als huurder nog een betaling tegoed (ook mislukt) en als verhuurder ook. Bellen, mailen, wachten etc.....niets heeft tot heden geholpen. Het kost me teveel tijd en het gaat om te kleine bedragen om er nog (veel) tijd in te steken en ik vrees dat het voor velen geldt (dus L&C heeft er niet zoveel last van). Ondertussen is wel een tweede obligaat berichtje in de app gekomen als halfslachtig, veel te laat en zonder concrete oplossingen excuus. Binnenkort maar eens een andere route want de auto zelf is bij meer gebruik (natuurlijk) ook steeds vreemder aan het doen;
- CarPlay blijft hangen in het dashboard maar doet het in het centrale scherm wel gewoon. Auto uitzetten hielp eerst niet en later (langer?) wel
- Auto gaat steeds vaker spontaan op benzine rijden en wil dan (zonder stoppen) niet meer op electra rijden. Wederom stil/uitzetten en daarna gewoon weer wel
- Achteruitrij camera blijft regelmatig hangen op het scherm. Weer stilzetten en R inschakelen en weer terug
- Wissers doen van alles behalve reageren op de hoeveelheid regen (meestal)
- Deuren vriezen erg gemakkelijk vast (nieuwigheid?)
- Verwarming werkt wisselend zeker op korte/koude ritten behoorlijk matig
Gelukkig herken in geen van de problemen in de opsomming die je geeft. Enkel het verhuren gaat nog niet goed. Mijn vrouw heeft hem wel een keer gehuurd en dat ging best goed, alleen de foto’s moest een keer over gedaan worden.
Begrijp ik dat je als verhuurder maar €5 krijgt voor een mislukte huur? Of krijg je als huurder €5 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:31
Nou verhuren werkte wel. Geld daarvoor ontvangen niet. Wacht inmiddels op
20 euro medio begin oktober
130 euro begin december
20 euro begin december voor verlenging.

Ga hem niet meer verhuren voordat ik m’n geld heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:35
AD editie Stentor heeft vandaag een en al Lynk in de aanbieding: laadpaalleed in Overijssel:

https://www.destentor.nl/...krijg-je-er-een~ac04bd2a/

https://www.destentor.nl/...s-toch-ridicuul~aa296cfc/

[ Voor 6% gewijzigd door Geer72 op 30-12-2021 10:16 ]


  • dekiep
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-12-2021
Inmiddels Rijdt ik nu een maand in deze auto.Algemene indruk is prima! Fijna auto, alleen nog wat probelemen met de software/verbinden soms. Ook heb ik het idee dat de kilometers(70) die ik electrisch zou moeten kunnen rijden echt niet haalbaar zijn. Zeker nu het koud is de meter al met 20 km gezakt op het moment dat ik de straat uit rijdt, terijl dit toch echt maar een kilometertje is.
Weet er iemand ook of er ook automatisch wordt gestopt met laden wanneer de accu vol is? De aut ligt veelal in de nacht aan de stekker. Kost dit me toch nog stroom op het moment dat het laden klaar is?
Ik hoop dat iemand me het kan vertellen :-)

  • Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 12:48
dekiep schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:41:
. Kost dit me toch nog stroom op het moment dat het laden klaar is?
Ik hoop dat iemand me het kan vertellen :-)
Vol=vol, het kost minimaal extra, volgens mijn stroommeter... gek genoeg nog minder als ik ga preheaten. Overigens bij temperaturen boven +5 zie ik aanzienlijke verbetering.. bij +15 haal je de 70 wel denk ik..

[ Voor 13% gewijzigd door Rmaxx op 30-12-2021 18:02 ]


  • donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27
Hij stopt volgens mij gewoon met laden, zowel aan de paal als met de thuislader. App geeft dan aan ‘Helemaal opgeladen’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 13:14
Hollanda schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:54:
Foto van de Blackvue geïnstalleerd incl aansluiting stroom?
Muro01 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:08:
[...]


Ik ben geïnteresseerd, en wil ook graag een dashcam ivm schades en eigen risico's.
Dus maak er een mooie gedetailleerde foto's met uitleg als je wilt, wordt zeer zeker geapprecieerd😉👍
Wat ik heb gebruikt:
- Blackvue DR590X 2CH 32GB(dus voor en achter) via coolblue a €299,95
- Cellink neo 5 via allcam aangeschaft a €179,-euro, deze zijn net ff een tikkeltje beter dan de blackvue batterypacks, qua capaciteit en aanschafprijs.
Kwaliteit is voor zover ik weet dik in orde en daarin zijn ze dan ook gelijkwaardig.

- ongeveer 3 uur van mijn vrije middag, inclusief het denkbeeldig trekken van de kabels. Denk er ook om, de belijning binnenin is erg stevig en vereist enige kracht om een klein beetje op te tillen(dit is nodig om de kabels erin te stoppen). Ik heb hiervoor de tag gebruikt van mijn oude werkgever om even de boel omhoog te liften. :P De duurdere modellen van blackvue komen met een handig tooltje hiervoor.

Wat ik heb gedaan is als volgt:
- voorste camera geïnstalleerd en kabels verbonden
- kabel voor de voeding naar de batterypack heb ik rechtsom getrokken via het gehemelte, door de rubberen belijning in de deur(uiteraard aan chassis kant). Vervolgens de kabel onder de bekleding aan de middelste pilaar weggestopt en doorgetrokken naar de volgende deur. Deze vervolgens weggestopt in het gehemelte richting de achterbak en via de rubberen belijning van de achterkant naar beneden laten lopen, zo de dubbele bodem in en deze aan de batterypack verbonden via de 12v ingang.
- batterypack in de dubbele bodem weggestopt in een hoek en de voedingskabel hiervan richting de 12v getrokken en netjes weggewerkt/zo min mogelijk zichtbaar
- hetzelfde proces uitgevoerd voor de achtercamera, alleen dan via de linkerkant, en dan gaat er op het laatst nog een stukje kavel in de belijning op de achterklep zelf(dit om zoveel mogelijk kabel weg te werken). Je zal hierbij altijd een stukje kabel zichtbaar houden omdat de achterklep ook nog open moet zonder de kabel aan gort te trekken ;).
Dit is echt minimaal zichtbaar, sterker nog, ik zie dit helemaal niet.
- app van blackvue en de batterij geïnstalleerd en opgezet, dit is zo gedaan. In de app even de helderheid van de achtercamera omhoog gooien ivm de getinte ramen achter.

Met een volledig opgeladen batterypack, welke in ongeveer een uurtje +/- oplaad tijdens het rijden, kan ik met de huidige setup een goede 1.5 filmen in parking mode(bewegingssensor en impact). Uiteraard werkt de setup ook gewoon zoals normaal tijdens het rijden.
Ik ga deze setup ook nog uitbreiden met de GPS van blackvue zodat ik ook de data van locatie e.d kan inzien.

Zie foto's voor een visualisatie en resultaat. Rode lijnen in Adobe even erbij getekend ter verduidelijking van de plekken waar de kabel langs is getrokken/weggestopt.
https://tweakers.net/i/mQFvpaZ0DH9AbD7JGVF6dH1nniQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hvjZSeNYTVCC6RbcFICEv5G.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/VxmZ14qwLQbdw_37_9cnSKKutfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQuWeF2ocpHNTtJCLCU8xJnT.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/M79PtK4AjFLPgsDPji7ycnSggU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlBGSJ6HBpTsNucwhCmxAx4W.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/PiCkluWCPTj7ViGBzatRlabi1Ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FjOIgwL70LajIwomd7S5j0l.jpg?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/02rDLpcS5e9ewy4L8b6YPcYUv6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUfAJ3hPPrwKuLP9tsi0cTGB.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/yQ8H671uh7wonW8BZh8YVYJmSGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Br9nYeAkvN8UOyNWIz1GcZk7.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/BhLHbhlmxROFaFPB5uypu_Rd5x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DE0jGWuowZXLYqE1QY1KjMuP.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/DmJ_6VeTra7f2yfNsIkkCAQqhx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnTMKQAe41DYHfpJKTshYINy.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/-KpxIXmbS5k3zfQx4av9Zvikbkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USrH5mns29eCfmdVJxTJZOvk.jpg?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/1tklGrLZAqU2rK_a8hC0hI6ElR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMsgbDYFfPbtQU8RWyZA6bb7.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/lk-uAkN5MLn9oG6lBsI-_A4PIw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubFm0JB35Y6zXNHqJ523AnOt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Hardred op 30-12-2021 21:42 ]


Anoniem: 1027889

Vandaag de auto drie keer aan de lader gehad en opladen gaat voor mijn gevoel niet lekker. Vanavond was de accu nog voor 45% vol en toen heb ik in 3,5 uur tijd maar 1,44 kWh kunnen laden. Meer mensen hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03 03:41
Anoniem: 1027889 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:56:
Vandaag de auto drie keer aan de lader gehad en opladen gaat voor mijn gevoel niet lekker. Vanavond was de accu nog voor 45% vol en toen heb ik in 3,5 uur tijd maar 1,44 kWh kunnen laden. Meer mensen hier bekend mee?
Heb ik van de week ook gehad, weet niet waardoor het kwam. Daarna ook geen problemen gehad.https://tweakers.net/i/9apG118UY4hTOmS0FmCryTLCnp0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t7zXttn57fs1tqdRXItwVhw7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Nemmers4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04 21:43
Met de temperaturen van vorige week (koud) heb ik ondervonden dat het goedkoper is om op brandstof te rijden dan elektisch. (ik laad voor 31ct per KwH en tank voor 1,89€). Ultiem diepterecord voor een volle elektra-rit is een schamele 37km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-04 17:52
Nemmers4 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:06:
Met de temperaturen van vorige week (koud) heb ik ondervonden dat het goedkoper is om op brandstof te rijden dan elektisch. (ik laad voor 31ct per KwH en tank voor 1,89€). Ultiem diepterecord voor een volle elektra-rit is een schamele 37km...
Dan moet dit per exemplaar flink schelen. Ik haal ruim 50 - 55 km....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
Nemmers4 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:06:
Met de temperaturen van vorige week (koud) heb ik ondervonden dat het goedkoper is om op brandstof te rijden dan elektisch. (ik laad voor 31ct per KwH en tank voor 1,89€). Ultiem diepterecord voor een volle elektra-rit is een schamele 37km...
Waarschijnlijk stroom van een slechte kwaliteit ;) Ik rij ook meer dan 50km op de volle accu en buitentemperatuur tegen vriespunt. Ik kan gelukkig thuis groene stroom laden voor 24ct/kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:43
MaartenBreda schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:36:
Goedemiddag Lynkrijders,

Ik ga 25 februari op wintersport. Graag wil ik dit met de Lynk doen. Alleen vind ik €450,- voor winterbanden voor deze korte periode te gortig. Het zou top zijn wanneer ik mijn auto voor deze periode 24/2 tot en met 6/3 met iemand kan ruilen.

Nu heb ik met Lynk gebeld, met de vraag hoe dit het beste geregeld kan worden. Deze vraag was helemaal nieuw. Resumé: per januari 2022 komen er administratiekosten om de hoek kijken van €21,10 per dag, is het aantal kilometers nog niets extra belast. Het eigen risico gaat wel van €500,- naar €1000,-. Hierop heb ik aangegeven dat ik dit als rijden van een Lynk heel vreemd vind. Als je geen Lynk rijdt, snap ik bovenstaande bedragen. Als member en rijder totaal niet. Hoezo gaat mijn eigen risico ineens naar €1000,- en moet ik die administratiekosten betalen. (wacht trouwens nog steeds op antwoorden eigen risico icm creditcard). Ze willen die mobiliteit. Dan is dit niet echt flexibel mobiel… Het wordt in ieder geval neergelegd bij de juiste afdeling…

Even terug… is er iemand met winterbanden in of in de buurt van Breda, die een autoruil in deze periode ziet zitten? Over bovenstaande krijg ik op korte termijn meer te horen…
Weet niet persé of dit profitabel is. Als je de auto 'huurt', loop je tegen risico's zoals niet-werkende app ontgrendeling e.d. aan, als je hem niet huurt en gewoon rijdt dan komen de kilometers voor de andere persoon zijn rekening, bij een gemiddelde wintersport is dit dan 2000km á 0,15 cent, en dat alleen al is 380 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03 17:08
matthewtje schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:22:
[...]


Weet niet persé of dit profitabel is. Als je de auto 'huurt', loop je tegen risico's zoals niet-werkende app ontgrendeling e.d. aan, als je hem niet huurt en gewoon rijdt dan komen de kilometers voor de andere persoon zijn rekening, bij een gemiddelde wintersport is dit dan 2000km á 0,15 cent, en dat alleen al is 380 euro....
Ach, de app werkt nu ook niet, deze wordt dinsdag gemaakt (hopelijk). Voor de kilometers doe je rijdt worden geen extra kosten berekend. Kortom die €0,15 tellen niet. Dat ik een klein bedrag betaal voor gebruik van de winterbanden is logisch. Als member en rijder van Lynk is het vreemd dat er dan andere kosten om de hoek komen kijken… oké, klein stukje administratiekosten ivm verzekering. Ook het eigen risico zou gewoon €500,- moeten blijven. Mijn telefoongesprek eerder deze week, merkte ik dat degene die ik aan de lijn had, dit eigenlijk ook wel vond….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:43
MaartenBreda schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:50:
[...]


Ach, de app werkt nu ook niet, deze wordt dinsdag gemaakt (hopelijk). Voor de kilometers doe je rijdt worden geen extra kosten berekend. Kortom die €0,15 tellen niet. Dat ik een klein bedrag betaal voor gebruik van de winterbanden is logisch. Als member en rijder van Lynk is het vreemd dat er dan andere kosten om de hoek komen kijken… oké, klein stukje administratiekosten ivm verzekering. Ook het eigen risico zou gewoon €500,- moeten blijven. Mijn telefoongesprek eerder deze week, merkte ik dat degene die ik aan de lijn had, dit eigenlijk ook wel vond….
Overschrijding boven je maandelijkse (of jaarlijkse) kilometrage worden verrekend á 0,15 cent per km. Als ik winterbanden zou hebben en jou mijn auto zou uitlenen en er even 2000km in een weekje op zou gooien, zou ik jou wel degelijk rekenen voor die kilometers, want dat zijn uiteindelijk kosten voor mij.

Hierbij ga ik er natuurlijk van uit dat je een simpele sleutelwissel doet hé, niet dat er technisch e.e.a. allemaal ingeregeld moet worden om een ruil mogelijk te maken zonder dat dit de andere rijder 2000km kost. Ik zou zelf in ieder geval nooit het risico nemen om een Lynk voor een weekje te huren van een ander met alle huidige problemen omtrent de app (vandaar ook deze beredenering). Sta je straks in Oostenrijk met je auto die niet ontgrendeld...

Maar ik hoop dat je iemand kan vinden waar je iets mee overeen kan komen wat voor beide partijen goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:43
Nemmers4 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:06:
Met de temperaturen van vorige week (koud) heb ik ondervonden dat het goedkoper is om op brandstof te rijden dan elektisch. (ik laad voor 31ct per KwH en tank voor 1,89€). Ultiem diepterecord voor een volle elektra-rit is een schamele 37km...
Des te duurder de lader, des te duurder het idd snel wordt. Alhoewel 37km wel schokerend is. Daarnaast zie je (lees je veel terug in dit forum) dat de ECO-stand van de airco veel verschil uitmaakt in de range (naast uiteraard andere factoren zoals hogere snelheden, sneller accelereren, niet efficiënt B-stand benutten, etc) Je zou kunnen checken of je ECO-stand wel aan staat...

[ Voor 3% gewijzigd door matthewtje op 31-12-2021 15:04 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

TissueAndLube schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 02:53:
[...]


Heb ik van de week ook gehad, weet niet waardoor het kwam. Daarna ook geen problemen gehad.[Afbeelding]
Vandaag weer hetzelfde probleem. Nu viel mij op dat de laadpaal de status in wachtrij gaf. Deze status zag ik ook bij andere auto’s. Dus ligt aan laadpaal of misschien de pas?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

  • MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03 17:08
Update Eigen Risico

Zoals jullie weten ben ik al een behoorlijke tijd bezig eindelijk eens een antwoord te krijgen over dekking eigen risico met de creditcard.
Eerder heb ik voorgesorteerd door bij de ANWB een Visa Creditcard Silver aan te schaffen. Deze heeft een dekking eigen risico dekking bij autohuur tot €750,-.

Vanmiddag Lynk gebeld en zij geven aan dat hun term ‘administratiekosten’ bij schade binnenkort verleden tijd is. Het wordt dan gewoon eigen risico genoemd. Afwachten dit. Zij geven in ieder geval aan dat de creditcard maatschappij Lynk moet erkennen als autoverhuurbedrijf. Belangrijk dus dat Lynk dit gaat veranderen.

Hierop de ANWB gebeld. De eerste keer wordt ik doorverbonden met UniGarant. Was een week of zes geleden ook. Zie mijn eerdere post. Een heus kastje naar de muur verhaal was dat. Ook nu weer wisten ze weer van niets over Lynk & Co en eigen risico. Uiteindelijk door verbonden met een met mevrouw van ICS. Zij is voor mij diverse mensen gaan bellen en heeft mijn vraag neergelegd. De uitkomst van het verhaal, dat deze wijze van autoverhuur, net als bij Greenweels nog behoorlijk nieuw is en op dit moment niet in de voorwaarden is opgenomen. De productmanager (zit tussen Visa (ICS) en ANWB geeft aan Lynk & Co zeker mee te nemen, reageerde ook behoorlijk enthousiast. Ze zien dat op deze wijze autorijden absoluut de toekomst is.

Kortom: ik houd jullie op de hoogte.
Wij huren een auto en hebben recht op bescherming bij schade aangericht door een derde partij waarop we niets kunnen verhalen (zie eerder voorbeeld op dit forum, waar iemand na een laadbeurt bij een openbare laadpaal, zijn Lynk aantreft met een flink beschadigde bumper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01 18:27
Vandaag werd ik al gebeld dat "mijn" 01 beschikbaar was en een afspraak gemaakt om hem op te halen in Diemen. Ik kan zelf niet eerder dan 14 januari, dus nog 2 weken wachten. Ik ben erg benieuwd! Voorlopig gaat alles in ieder geval voorspoedig :-)

Ik houd jullie op de hoogte. Fijne jaarwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-04 17:57
Heeft iemand anders een foutmelding bij het achteruitrijden? Ik krijg dan een waarschuwing dat dit schadelijk kan zijn voor de accu .. vreemd want kreeg de melding niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
Anoniem: 1027889 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:04:
[...]


Vandaag weer hetzelfde probleem. Nu viel mij op dat de laadpaal de status in wachtrij gaf. Deze status zag ik ook bij andere auto’s. Dus ligt aan laadpaal of misschien de pas?
Laadpaal bij een bedrijf? Als er meerdere palen staan kan het goed zijn dat er load balancing op zit. Als er dan meer auto’s aan t opladen zijn dan dat t lokale netwerk aan kan wordt afwisselend geladen en dan kan het dus lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Oizo1981 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 23:01:
[...]

Laadpaal bij een bedrijf? Als er meerdere palen staan kan het goed zijn dat er load balancing op zit. Als er dan meer auto’s aan t opladen zijn dan dat t lokale netwerk aan kan wordt afwisselend geladen en dan kan het dus lang duren.
Laadpalen in een parkeergarage. Parkeer vaker en nooit problemen gehad op drukkere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • wigwam2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-03-2023
Sinds enkele weken een Lynk in gebruik. Thuis afgeleverd, ging prima. Veel ervaringen zijn al langsgekomen, dus daar kom ik niet op terug.
Vandaag een lange rit vanuit Duitsland terug naar huis (277 km). Onderweg kreeg ik spotify niet aan de gang. De schermknoppen zoals afspelen gaven wel een klik, maar geen reactie. Thuis aangekomen wilde ik even een adres invoeren om naar toe te rijden. Navigatie reageerde gewoon niet op adres invoer. Wat ik ook deed, er kwam geen reactie op het ingevoerde adres. Ook niet bij invoer via de App (locatiegegevens ontvangen reageerde gewoon niet). Uiteindelijk via carplay opgelost, maar dat is niet hoe ik de Lynk wil gebruiken. Heeft iemand dit vandaag (of eerder) ook meegemaakt? Ik denk zelf dat het aan de verbinding met de server ligt.
Overigens rijdt de auto als een zonnetje (en ik ben daar heel kritisch op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03 17:08
wigwam2 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:49:
Sinds enkele weken een Lynk in gebruik. Thuis afgeleverd, ging prima. Veel ervaringen zijn al langsgekomen, dus daar kom ik niet op terug.
Vandaag een lange rit vanuit Duitsland terug naar huis (277 km). Onderweg kreeg ik spotify niet aan de gang. De schermknoppen zoals afspelen gaven wel een klik, maar geen reactie. Thuis aangekomen wilde ik even een adres invoeren om naar toe te rijden. Navigatie reageerde gewoon niet op adres invoer. Wat ik ook deed, er kwam geen reactie op het ingevoerde adres. Ook niet bij invoer via de App (locatiegegevens ontvangen reageerde gewoon niet). Uiteindelijk via carplay opgelost, maar dat is niet hoe ik de Lynk wil gebruiken. Heeft iemand dit vandaag (of eerder) ook meegemaakt? Ik denk zelf dat het aan de verbinding met de server ligt.
Overigens rijdt de auto als een zonnetje (en ik ben daar heel kritisch op).
Waarom wil je Apple Careplay niet gebruiken? Vind het echt ideaal, ook met navigeren icm Siri👍 Zolang Frank als een smurf klinkt krijgt Siri sowieso de voorkeur😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:44
Vandaag dan “mijn” L&C voor de eerste keer verhuurd. De auto gaat een weekje naar mijn pa. De auto was echter met geen mogelijkheid open te krijgen met de app. Uiteindelijk dan toch maar de sleutel meegegeven (ja, ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar aangezien ik zijn auto voor een week gebruik (omdat mijn L&C geen winterbanden heeft en we richting alpen gaan), zie ik geen andere oplossing.. Hij heeft hem officieel gehuurd en ik zal maandag nog even bellen met L&C om navraag te doen over het hoe en wat.
Bij de bluetooth instelligen was wel te zien dat de telefoon van mijn vader gewoon een verbinding had Lynk111 was verbonden en het bluetooth teken was blauw in de app. Ontgrendelen, toeteten of knipperen werkte echter niet. Na ontgrendeling met de fysieke sleutel gaf de app wel aan dat de auto open was , starten lukte niet (geen sleutel aanwezig) en ook wanneer de auto weer gesloten was, was dat zichtbaar in de app (incl de melding dat het dak open stond, wat ook zo was.

Iemand ervaring hiermee?

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • wigwam2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-03-2023
Tja, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar daar ging mijn vraag niet over. De vraag is wat er aan de hand is als Spotify en navigatie niet reageren op scherminvoer, zelfs niet als adres invoer via de app verloopt. Dat heeft de voorgaande keren wel goed gefunctioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
cyberdj schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:29:
Vandaag dan “mijn” L&C voor de eerste keer verhuurd. De auto gaat een weekje naar mijn pa. De auto was echter met geen mogelijkheid open te krijgen met de app. Uiteindelijk dan toch maar de sleutel meegegeven (ja, ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar aangezien ik zijn auto voor een week gebruik (omdat mijn L&C geen winterbanden heeft en we richting alpen gaan), zie ik geen andere oplossing.. Hij heeft hem officieel gehuurd en ik zal maandag nog even bellen met L&C om navraag te doen over het hoe en wat.
Bij de bluetooth instelligen was wel te zien dat de telefoon van mijn vader gewoon een verbinding had Lynk111 was verbonden en het bluetooth teken was blauw in de app. Ontgrendelen, toeteten of knipperen werkte echter niet. Na ontgrendeling met de fysieke sleutel gaf de app wel aan dat de auto open was , starten lukte niet (geen sleutel aanwezig) en ook wanneer de auto weer gesloten was, was dat zichtbaar in de app (incl de melding dat het dak open stond, wat ook zo was.

Iemand ervaring hiermee?
Ja, na contact met de klantenservice is er een bug rapport aangemaakt. De huurder die bij mij stond kreeg de auto dus niet mee. Hierna heb ik even een rondje met de huurder gereden (zelf achter het stuur), deze woonde in de buurt.
Het bijzonder was wel dat bij het starten van de auto met de sleutel de Lynk zei, welkom "naam huurder". En de resterende tijd dat hij de auto nog gehuurd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:05
Sinds vanmiddag blijft mijn laadklep lamp wit branden en gaat de hele auto op slot maar laadklep niet meer. Iemand dit ook meegemaakt en wat hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
IwanvA schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:34:
[...]


Ja, na contact met de klantenservice is er een bug rapport aangemaakt. De huurder die bij mij stond kreeg de auto dus niet mee. Hierna heb ik even een rondje met de huurder gereden (zelf achter het stuur), deze woonde in de buurt.
Het bijzonder was wel dat bij het starten van de auto met de sleutel de Lynk zei, welkom "naam huurder". En de resterende tijd dat hij de auto nog gehuurd had.
Als je de huur in de app niet hebt afgesloten was de auto op dat moment dus verhuurd. Maakt niet uit of je dan met de telefoon of een fysieke sleutel de auto openmaakt. Jij bent tijdens die huurperiode niet verzekerd als je zelf rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:04
C4veman schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:52:
Sinds vanmiddag blijft mijn laadklep lamp wit branden en gaat de hele auto op slot maar laadklep niet meer. Iemand dit ook meegemaakt en wat hieraan te doen?
laadklep gaat volgens mij nooit "op slot". Werkt met magneten en is altijd met enige kracht te openen. Witte lamp blijft ook branden enige tijd nadat je de auto hebt afgesloten dus volgens mij is er niets vreemd aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:05
Oizo1981 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:57:
[...]

laadklep gaat volgens mij nooit "op slot". Werkt met magneten en is altijd met enige kracht te openen. Witte lamp blijft ook branden enige tijd nadat je de auto hebt afgesloten dus volgens mij is er niets vreemd aan de hand?
Dat is het hem juist. Nu doen de magneten niks meer. en lamp staat nu al heel de dag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dark Vision
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-06-2022
wigwam2 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:49:
Sinds enkele weken een Lynk in gebruik. Thuis afgeleverd, ging prima. Veel ervaringen zijn al langsgekomen, dus daar kom ik niet op terug.
Vandaag een lange rit vanuit Duitsland terug naar huis (277 km). Onderweg kreeg ik spotify niet aan de gang. De schermknoppen zoals afspelen gaven wel een klik, maar geen reactie. Thuis aangekomen wilde ik even een adres invoeren om naar toe te rijden. Navigatie reageerde gewoon niet op adres invoer. Wat ik ook deed, er kwam geen reactie op het ingevoerde adres. Ook niet bij invoer via de App (locatiegegevens ontvangen reageerde gewoon niet). Uiteindelijk via carplay opgelost, maar dat is niet hoe ik de Lynk wil gebruiken. Heeft iemand dit vandaag (of eerder) ook meegemaakt? Ik denk zelf dat het aan de verbinding met de server ligt.
Overigens rijdt de auto als een zonnetje (en ik ben daar heel kritisch op).
Het lijkt op een vastloper. Heb ook een keer zoiets ervaren. Heb toen de auto uitgezet. Vergrendeld, ontgrendeld en weer aan en alles werkte weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • wigwam2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-03-2023
Klopt. Hij werkte vanmorgen weer normaal. Toch lastig als je snel weg moet. Maar daar moeten we (voorlopig) maar mee leven vrees ik. Evenals met de instellingen als rijbaanassistent die je wel kunt uitzetten, maar bij de volgende rit gewoon weer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • cennaciri
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05 17:37
MaartenBreda schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:48:
Update Eigen Risico

Zoals jullie weten ben ik al een behoorlijke tijd bezig eindelijk eens een antwoord te krijgen over dekking eigen risico met de creditcard.
Eerder heb ik voorgesorteerd door bij de ANWB een Visa Creditcard Silver aan te schaffen. Deze heeft een dekking eigen risico dekking bij autohuur tot €750,-.

Vanmiddag Lynk gebeld en zij geven aan dat hun term ‘administratiekosten’ bij schade binnenkort verleden tijd is. Het wordt dan gewoon eigen risico genoemd. Afwachten dit. Zij geven in ieder geval aan dat de creditcard maatschappij Lynk moet erkennen als autoverhuurbedrijf. Belangrijk dus dat Lynk dit gaat veranderen.

Hierop de ANWB gebeld. De eerste keer wordt ik doorverbonden met UniGarant. Was een week of zes geleden ook. Zie mijn eerdere post. Een heus kastje naar de muur verhaal was dat. Ook nu weer wisten ze weer van niets over Lynk & Co en eigen risico. Uiteindelijk door verbonden met een met mevrouw van ICS. Zij is voor mij diverse mensen gaan bellen en heeft mijn vraag neergelegd. De uitkomst van het verhaal, dat deze wijze van autoverhuur, net als bij Greenweels nog behoorlijk nieuw is en op dit moment niet in de voorwaarden is opgenomen. De productmanager (zit tussen Visa (ICS) en ANWB geeft aan Lynk & Co zeker mee te nemen, reageerde ook behoorlijk enthousiast. Ze zien dat op deze wijze autorijden absoluut de toekomst is.

Kortom: ik houd jullie op de hoogte.
Wij huren een auto en hebben recht op bescherming bij schade aangericht door een derde partij waarop we niets kunnen verhalen (zie eerder voorbeeld op dit forum, waar iemand na een laadbeurt bij een openbare laadpaal, zijn Lynk aantreft met een flink beschadigde bumper).
Bedankt voor de moeite die je voor ons doet! Het zou top zijn als het eigen risico gedekt wordt door de ANWB Visa creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-02 21:48
wigwam2 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:39:
Klopt. Hij werkte vanmorgen weer normaal. Toch lastig als je snel weg moet. Maar daar moeten we (voorlopig) maar mee leven vrees ik. Evenals met de instellingen als rijbaanassistent die je wel kunt uitzetten, maar bij de volgende rit gewoon weer aan staat.
Qua software zullen we er zeker mee moeten leven en dit komt ook (steeds vaker eigenlijk) voor in CarPlay. Vreemd genoeg gebruikt de auto daarvoor de internetvoorzieningen van de auto (volgens mij) terwijl de telefoon degene is die de aansturing verzorgd. Bij mij bleef de CarPlay in het dashboard zelf "hangen" maar via het centrale display wel zichtbaar/bedienbaar. In Parijs (ongelofelijk slecht internet ondanks volledige 4G ontvangst) is het dan helemaal "leuk" qua navigatie etc want dat werkt dan dus niet of zeer traag..... Met Spotify heb ik de laatste tijd trouwens veel meer problemen qua opstarten e.d. Wellicht is er iets veranderd bij Spotify of kunnen de servers van L&C de toegenomen vraag niet aan, geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-02 21:48
cennaciri schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:36:
[...]


Bedankt voor de moeite die je voor ons doet! Het zou top zijn als het eigen risico gedekt wordt door de ANWB Visa creditcard.
Ik ben tevens zeer benieuwd! Maar het bewijzen dat de schade niet door jou als gebruiker is veroorzaakt is al een uitdaging op zichzelf. Er wordt gefraudeerd bij het leven naar het schijnt en hoe bewijs je dat die schade bij een laadpaal er niet al was/zat voordat je de auto achterliet? Dan zul je bij elke parkeeractie foto's moeten maken en zelfs dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-04 17:57
Weet iemand hoe ik de ritstatus kan resetten (rit 1 en 2) ik zie wel nieuwe rit / tanken maar deze doen verder niets. Rit 2 lijkt dagelijks te resetten.

Via middenscherm is dit ook niet mogelijk.
Pagina: 1 ... 46 ... 151 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee